Is geweest

Kosten?

leden gratis
niet leden € 5,-

En alweer een geweldige gratis buitenactiviteit voor onze leden!
Op zaterdag 6 november 21 verzorgen wij een snoeiworkshop. Deze ochtend zijn we te gast bij fam. Marinissen en fam. Boer aan de Uiterdijkenweg.

U wordt om 10 uur verwacht bij Marjan Marinissen aan de Uiterdijkenweg 46 (Marknesse).
Na ontvangst met een kopje koffie en een inleiding en uitleg rond snoeien en snoeimaterialen door hovenier Erwin Vroegop, zal Erwin ons meenemen in de tuin van Marjan voor de workshop snoeien. Voor diegene die het leuk vindt om zelf te snoeien kan zelf een snoeischaar meenemen. Hiermee kan de uitleg/theorie in de praktijk worden toegepast.

Halverwege gaan we naar het aangrenzende erf van Klein Afrika bij Monique Boer om daar onze vaardigheden verder te oefenen. Hier staat een rij leiappelbomen, die verlangen naar een snoeischaar, maar ook rozen, hortensia’s en vele andere heesters, waarop geoefend kan worden. Ook hopen we te leren hoe we onze snoeimaterialen het beste kunnen onderhouden.

Deze gezellige en leerzame ochtend eindigen we rond 12 uur met een kop soep en een broodje bij Klein Afrika.
Heerlijk toch om zo het weekend te beginnen?!