Nieuwsbrief Februari 2020

Inspiratieavond over Botanische Tuinen in Utrecht

Aanstaande maandag 10 Februari :  Inspiratieavond over Botanische Tuinen in Utrecht

Locatie:               Aeres school,  Balkan 16 , Emmeloord
Datum:                10 februari 2020

Zaal open:          19:30 uur, aanvang 20:00 uur
Entree:                Leden gratis,   Gasten  € 5,- .

In 1639 begon in Utrecht de botanie met een kleine tuin voor medicinale planten. Inmiddels vormen de Botanische Tuinen een modern en uniek park van 9 hectare met de mooiste planten uit de hele wereld. Naast mooie tuinen voor het publiek wordt er volop gewerkt aan universitair onderwijs en onderzoek. Deze lezing geeft een inkijkje in bijna 400 jaar geschiedenis waarbij we zien hoe de tuin de opkomst en ontwikkelingen van de plantkunde volgt. We bekijken de rotstuin, evolutietuin, kassen en ontdektuin in vogelvlucht. De hortulanus Gerard van Buitenen vertelt over een aantal actuele onderzoeksprojecten en laat zien wat er achter de schermen gebeurt om een collectie van 9000 soorten planten te onderhouden. Een kennismaking met de grootste botanische tuin van Nederland: en tussendoor natuurlijk ook heel veel mooie planten en hun verhalen!

Gerard van Buiten is hortulanus van de Botanische Tuinen in Utrecht en van kleins af aan met planten in de weer.  Zie ook: www.uu.nl/botanischetuinen

Herfstmarkt 2020: assistentie gevraagd

Op 3 oktober 2020 zal weer de 16e Herfstmarkt van Groei&Bloei NOP worden gehouden. Daarvoor moet een en ander geregeld en georganiseerd worden.
Lipkje Schat en Wies Voesten zouden graag hulp willen hebben bij zowel vooraf de organisatie alsook op de dag zelf.
Graag aanmelden bij een van de bestuursleden of via info@noordoostpolder.groei.nl