18 januari 2020 Brockhoff Rozenkwekerij

Aanstaande zaterdag om 10:00 uur zijn wij te gast bij de rozenkwekerij Brockhoff in Luttelgeest. Hier worden grootbloemige rode rozen gekweekt en elke dag meer dan 20.000 stelen geplukt voor de veiling. De roos heet Red Naomi, en is verpakt met een mooie Pierrot opdruk.  Tijdens het werkbezoek kunt u zien hoe de rozen gekweekt en verwerkt worden. U kunt ook ter plekke de rozen kopen.
Wij hebben al veel aanmeldingen maar u kunt zich nog tot en met vrijdag opgeven bij info@noordoostpolder.groei.nl of bij een van de bestuursleden.
Kosten € 2  per persoon ter plekke te voldoen.
Adres : Weteringweg 7 in Luttelgeest.   Tijd: 10:00 uur

Zie ook de website

30 januari 2020 bloemschikavond en demo in Lelystad

De Aeres VMBO en afdeling Lelystad van Groei & Bloei organiseren samen een unieke bloemschikshow. Dit is nog nooit eerder op deze wijze gepresenteerd in Lelystad.
Op het podium worden bijzondere bloemencreaties gemaakt door Henriëtte van de Schaaf, eigenaresse van Kwekerij Acanthus in Nagele en Jan Post. Beiden zijn docent met jarenlange ervaring in het bloemvak. Zij laten ons zien wat ze kunnen en dit is heel goed te volgen doordat de handelingen die gefilmd worden op een scherm te zien zijn.
Aan de zijkant van het podium staan leerlingen die het talentvak Bloem hebben gekozen en het leuk vinden om ons iets te laten zien over inpakken van bloemen, technieken, materialen enz. We kunnen ze in de pauze aan het werk zien. Tevens is er een stand aanwezig waar je kennis kunt maken met alle activiteiten die door de plaatselijke afdeling van Groei & Bloei georganiseerd worden.

Na afloop worden er een aantal bloemstukken verloot.

Dus als u kennis wilt maken met de Aeres VMBO, met Groei & Bloei Lelystad en wilt genieten van mooi bloemwerk kom dan 30 januari naar deze bloemschikshow!

Entree voor deze avond is € 2,50 voor Groei & Bloei leden (op vertoon van de lidmaatschapspas) en voor niet-leden € 5,-  Dit is inclusief een kopje koffie of thee en een lot met kans op een bloemstuk.

Datum: donderdag 30 januari 2020 om 19.30 uur in de Aula van de Aeres VMBO te Lelystad. Tjalk 25-58. De zaal is open om 19.15 uur.

Zie ook de website

Cursus tuinontwerpen

Er is nog wat ruimte. Opgeven kan nog. Zie onderaan.

Cursus “Tuininrichting  voor beginners”

Deze cursus voor beginners is voor mensen die meer willen weten over tuinieren b.v. inrichting van de tuin, kleuren combinaties, de standplaats van de planten.
De cursus bestaat uit 6 avonden waarvan één avond een tuin bezoeken.
Deze cursus begint januari 2020 -bij voldoende deelname- en wordt gegeven om de veertien dagen.
De kosten voor deze cursus is € 62,50 voor niet leden € 72,50.

Cursus “Tuininrichting  voor gevorderden”.

In deze cursus voor de gevorderden gaan we wat dieper op de beplanting in, er wordt ook enige zelfwerkzaamheid gevraagd.
Aan de orde komt b.v. het zelf opstellen van een beplantingsplan, toepassing bomen, heesters en klimplanten, toepassing van kleuren en vormen in de tuin, bespreken van bepaalde planten,dia’s van planten combinaties.
De cursus bestaat uit 6 avonden. Bij voldoende deelname gaat de cursus door.
De kosten voor deze cursus is € 79,50 voor niet leden € 89,50.

De cursus wordt verzorgd door de heer P. Boersma en Elly Kloosterboer-Blok

Voor meer informatie