9 april Kwekerij Wouters

9 april 2022 (aanstaande zaterdag) excursie bij kwekerij Wouters in Ens
Kwekerij Wouters is een belangrijke speler in de markt op het gebied van eenjarige seizoensplanten. Dus elk seizoen een nieuw assortiment. Zie ook Polderbloei pagina 24.
Ga mee kijken hoe ze dat doen! Geef je op bij aanmelden@noordoostpolder.groei.nl (verplicht)
Kwekerij Wouters, Enserweg 3A, 8307PJ Ens
Aanvang 10:00 uur
Kosten € 2,-- per persoon

20 april Tulpenpluktuin

20 april Avondbezoek bij de Tulpenpluktuin voor groei en bloei leden.
woensdagavond  20 april 19.00uur ( inloop vanaf 18.30)

We willen u uitnodigen om zich  te laten verwennen door het voorjaar. Woensdag 20 april staan vanaf 18.30 uur de deuren van de Boerenbol aan de Steenwijkerweg 26 te Marknesse voor u open. U wordt ontvangen met koffie en blokzijler brok en om 19.00 uur heten ze u welkom en vertellen ze in het kort iets over de geschiedenis  van de Tulpenpluktuin. Na een kwartiertje gaan we eerst de Tulpenpluktuin bezoeken om te genieten, wandelen, fotograferen en te plukken. Zolang het licht is.

Tijdens het bezoek aan de Tulpenpluktuin en eventueel later in de Boerenbol is er nog alle mogelijk tot het stellen van vragen en na te praten onder het genot van een glaasje sap of wijn. Ook zal Jose dan nog wat vertellen over de verzorging van tulpen.

Zij bieden aan:

• Avondexcursie in besloten groep
  • Ontvangst met koffie en blokzijler brok en korte introductie.
  • Entree pluktuin
  • 1 Consumpties na het bezoek aan de tuin in de Boerenbol. Voor eigen rekening (en vrijblijvend)
  • Emmer zelf te plukken tulpen € 10,00 ( 30 tulpen )
  • Entree gratis, alleen voor Groei & Bloei leden.

Aanmelden bij : aanmelden@noordoostpolder.groei.nl

25 april Schaduwtuin

25 April  maandag 20:00 uur lezing  “de Schaduwtuin” door Cor van Gelderen
De bekende Cor van Gelderen van de kwekerij / plantentuin Esveld in Boskoop zal ons deze avond alles vertellen en laten zien hoe een schaduwtuin er toch prachtig uit kan zien. De juiste plant op de juiste plaats voor meer kleur in uw droge of vochtige bosbodemtuin of schaduwhoekje.

Plaats: Restaurant Intratuin, Espelerweg 11-1, 8303HW Emmeloord
Inloop vanaf 19:30 uur; aanvang 20:00 uur
Gratis voor leden Groei&Bloei op vertoon van ledenpas, niet-leden € 5,--

Aanmelden via aanmelden@noordoostpolder.groei.nl

Tulpenfestival

16 april tot en met 9 mei 2022 Tulpenfestival in de Noordoostpolder

Dit jaar ongeveer 1500 hectare  tulpen in de NOP. Er is weer een auto route uitgezet van ongeveer 100 kilometer. Men kan dit jaar ook een app downloaden, die je tijdens het rijden van informatie voorziet over de polder en zijn tulpenteelt.

Meer info en routekaarten: www.tulpenfestival.nl

Gardenista 2022

Na twee keer uitstellen is het van 25 t/m 29 mei 2022 toch zover.
Alle informatie vind je op de website van gardenista Gardenista 2022.
Park Alerdinck
Den Alerdinckweg 1
8055 PE Laag Zuthem

Als particulier/hobbyist kun je ook deelnemen met een zogeheten kwekerscompetitie.
Informatie daarover is te vinden op de site van Gardenista, maar ook op de site van Groei&Bloei Noordoostpolder

Floriade

15 juni Met de bus naar de Floriade in Almere.

De afdeling Groei & Bloei Sneek is van plan om met een bus te gaan rijden voor haar leden op 15 juni. Zij zijn bereid om ook een stop in Emmeloord, (waarschijnlijk  bij vdValk) te maken om onze leden mee te nemen. Uiteraard tegen betaling, maar dat kan dan wellicht goedkoper dan met eigen vervoer en bovendien kunnen we dan groepskorting vragen. Het is nog niet zeker maar als u belangstelling hebt kunt u zich (voorlopig) aanmelden bij aanmelden@noordoostpolder.groei.nl

Ledenwerfactie

Groei en Bloei bestaat in 2022 150 jaar, en dat willen wij laten merken.  Het hele jaar door zijn er landelijke acties en aanbiedingen.  Wijzelf gaan ook de ledenwerfactie in de Noordoostpolder beginnen. Wij willen graag polderwijd flyers verspreiden en daarvoor zoeken wij vrijwilligers.  Wilt u in uw buurt een flyer bij 100 (of meer) tuinbezitters door de bus  laten glijden? Geef u dan op bij info@noordoostpolder.groei.nl.  Bij voorbaat dank.

Laat uw vrienden, buren of familie de vele voordelen van Groei&Bloei ontdekken met een abonnement op het tijdschrift en het lidmaatschap van de vereniging.

Als lid van onze vereniging ontvangt u dan zelf een Intratuin cadeaukaart ter waarde van € 15,00 te besteden bij Intratuin in Emmeloord . Het nieuwe lid dat u aanmeldt moet wel in de Noordoostpolder wonen om voor deze aanbieding in aanmerking te komen.

Agenda verderop 2022

• 16 mei G&B avond
    bloemschikdemonstratie van Ben Clevers.
  • 19 tot 25 juni Nationale Tuinweek.
    Veel tuinen zijn dan open!
  • 25 en 26 juni Open Tuin Dagen
    Omgeving  Tollebeek. Meer info volgt in Polderbloei en Nieuwsbrief.
  • 30 Juli Zaterdagmiddag
    Doet Boersma geeft workshop Landschapschilderen in de buitenlucht.
  • 5 en 7 augustus Zeebodem Tuinconcerten.
    Meer info volgt in Polderbloei en Nieuwsbrief.
  • 18 augustus
    Eendaagse tuinenreis omgeving Utrecht en Gelderland,  Nu aanmelden bij info@goldhoorngardens.nl.

Voor enkele van bovenstaande activiteiten kunt u zich nu al aanmelden. Zie daarvoor ook onze Polderbloei Voorjaar 2022.

Volg ons ook op Facebook: Groei&BloeiNoordoostpolder