Lezing Piet Boersma

7 Maart 2022 (  aanstaande maandag!) lezing Piet Boersma, met vooraf de ledenvergadering.
Ledenvergadering waarop wij even terugkijken op 2021, zowel wat activiteiten betreft als ook de financiële situatie.  Deze jaarlijkse verantwoording van het bestuur naar u toe zal ongeveer 15 a 20 minuten duren, tenzij u veel vragen en opmerkingen heeft. Wij geven, uiteraard, daar ook graag de ruimte voor.
Daarna een interessante lezing met 3D dia-presentatie van Piet Boersma over tuinen en tuininrichting met diverse planten.  Zijn beide hobbies,  tuinieren en fotograferen, heeft hij tot een unieke combinatie weten te brengen. Samen met zijn natuurlijke gevoel voor humor wordt het vast een fijne avond.
Ook deze bijeenkomst is in het Restaurant van Intratuin,  Espelerweg 11/1,  8303HW Emmeloord.
Inloop vanaf 19:30 uur, aanvang 20:00 uur
Gratis voor leden van Groei&Bloei op vertoon van ledenpas, Niet-leden € 5,00

Bericht van Suze Peters

Bericht van Suze Peters ( die 7 februari de lezing over Plaagdieren bij G&B NOP gaf)
Volledige mailtekst.  Willen we u toch niet onthouden.

Van 14-18 maart organiseer ik een speciale week waarin ik kosteloos elke dag een videolink deel waarin ik een onkruid onder de loep neem. Doe je mee? Misschien is het leuk voor de andere Groei en Bloei leden van jouw afdeling.
Een week om uit je comfortzone te komen, te ontdekken, te verbazen en je huisgenoten te verrassen. Een week waarin je wordt uitgenodigd om elke dag één onkruidje te ontdekken en te proeven. Eentje maar per dag, dat moet lukken toch? Klein beginnen met planten die iedereen zal herkennen. Dit kan iedereen! Jij ook!
Wat kun je verwachten?
Ik stuur je die week elke dag een korte video (5-10 min) waarin ik voordoe hoe je onkruid opspoort en oogst en hoe je er vervolgens een smakelijk gerechtje mee kunt maken. Ook weer iets heel eenvoudigs en kleins zonder al teveel ingrediënten maar wel iets dat de meesten lekker vinden. Leer je ook nog een beetje koken...
Via de online community van de Tuinschool waar je toegang tot krijgt, kun je foto's uploaden en bij mij checken als je niet helemaal zeker bent van je zaak of om andere vragen te stellen.
Verder ben ik woensdag 16 maart online voor een speciaal Onkruidspreekuur waarin eetbaar onkruid centraal staat. Daar kun je ook kosteloos aan deelnemen en mij al je vragen stellen die je hebt.
Hier kun je je aanmelden: https://cursus.tuinschool.online/aanmelden-eetbaar-onkruid-week

19 maart. Voorjaarsmarkt in Dronten
Tonsel Boomkwekerijen  Vossemeerdijk 30 8251PN Dronten  Ook als particulier bent u bij hen van harte welkom op hun Groencentrum! Zij vullen graag uw tuinplannen in met (fruit)bomen, struiken, vaste planten, rozen, waterplanten, hagen, bodembedekkers, hedera’s en vetplanten.
Op zaterdag 19 maart houden ze een voorjaarsmarkt met ook meerdere stands van lokale bedrijven die  werken in het groen.  Vrije entree  van 09:00 tot 18:00 uur. Zie ook hun website www.tonsel.nl

Excursie Bredefleur

26 maart. Excursie Bredefleur lelies in Luttelgeest
Na uitstel  (22 jan) komt afstel, maar niet bij ons.  Op zaterdag 26 maart opent Bredefleur haar deuren voor u. Bredefleur  is marktleider in lelies. En kweekt de meest exclusieve  en mooiste lelies. Kom mee kijken naar de combinatie van ambacht en techniek.
Beslist aanmelden via info@noordoostpolder.groei.nl.
Bredefleur, Oosterringweg 30,  8315 PV Luttelgeest
26 maart 2022  aanvang 10:00 uur
Kosten € 2,00 per persoon.

Ledenwerfactie

Groei & Bloei bestaat in 2022 150 jaar, en dat willen wij laten merken. Het hele jaar door zijn er landelijke acties en aanbiedingen.  Wijzelf gaan ook de ledenwerfactie in de Noordoostpolder beginnen. Wij willen graag polderwijd flyers verspreiden en daarvoor zoeken wij vrijwilligers. Wilt u in uw buurt een flyer bij 100 (of meer) tuinbezitters door de bus  laten glijden? Geef u dan op bij info@noordoostpolder.groei.nl.  Bij voorbaat dank.
Als lid van onze vereniging ontvangt u dan zelf een Intratuin cadeaukaart ter waarde van €15,00 te besteden bij Intratuin in Emmeloord . Het nieuwe lid dat u aanmeldt moet wel in de Noordoostpolder wonen om voor deze aanbieding in aanmerking te komen.

Agenda verderop dit jaar 2022

9 april Excursie Kwekerij Wouters in Ens.  Nu aanmelden.
14 april tot 9 oktober Floriade in Almere, eigen gelegenheid.
16 april tot 8 mei Tulpenfestival. Wij proberen een bloemschik workshop te organiseren. Info volgt
25 april Groei & Bloei avond, Lezing Cor van Gelderen over schaduwtuinen. Nu aanmelden.
16 mei G&B avond; bloemschikdemonstratie van Ben Clevers.
19 tot 25 juni Nationale Tuinweek.  Veel tuinen zijn dan open!
25 en 26 juni Open Tuin Dagen omgeving  Tollebeek. Meer info volgt in Polderbloei en Nieuwsbrief
5 en 7 augustus Zeebodem Tuinconcerten. Meer info volgt in Polderbloei en Nieuwsbrief.
18 augustus Eendaagse tuinenreis omgeving Utrecht en Gelderland.  Nu aanmelden.

Voor enkele van bovenstaande activiteiten kunt u zich nu al aanmelden. Zie daarvoor ook onze Polderbloei van Voorjaar 2022.
Volg ons ook op Facebook: Groei&BloeiNoordoostpolder