Aanstaande maandag 16 mei Bloemschikdemonstratie

Ben Clevers verzorgt workshops en demonstraties in onder meer vrijwel alle Europese landen, Amerika en Azië. Ook verzorgt hij productpresentaties voor o.a. tuincentra en in samenwerking met een groot aantal bedrijven bloemversieringen van internationale allure.

Voor ons zal hij 10 bloemstukken maken en daarbij commentaar geven over hoe de zaken worden geordend. U staat er dicht bij en kunt ook vragen stellen. Gedurende de avond kunt u loten kopen om een van die topstukken mee naar huis te nemen. Het wordt weer een prachtige avond waar u veel inspiratie op kunt doen. Om in te kunnen schatten hoeveel stoelen we neer moeten zetten graag aanmelden bij aanmelden@noordoostpolder.groei.nl

Restaurant Intratuin, Espelerweg 11-1, 8303 HW, Emmeloord
Inloop vanaf 19:30 uur, aanvang 20:00 uur
Gratis voor leden op vertoon ledenpas, Niet-leden € 5

25-29 mei Gardenista

Hét Groenfestival  in Nederland. Dit 5-daagse festival biedt tuinontwerpers, bloemarrangeurs, hoveniers, kwekers, moestuinierders maar ook studenten, hobbyisten, kunstenaars en cateraars een podium waar “Leven in het Groen” centraal staat.

Meerijden?
Er is een mogelijkheid om met elkaar te carpoolen. Op zaterdag (na Hemelvaart)  28 Mei gaan Ank Nienhuis en Wim Feddes met de auto naar Gardenista en kunnen elk 3 passagiers meenemen vanaf de Deel in Emmeloord. Wie het eerst komt het eerste maalt. Bijdrage  € 5 per persoon voor de brandstofkostendeling. Als er nog meer mensen gaan en passagiers willen meenemen:  meld je aan bij voorzitter@noordoostpolder.groei.nl en wij trachten te bemiddelen.  Reken er op dat u vanaf 09:00 uur  vertrekt van de Deel en omstreeks 17:00 uur weer vertrekt vanaf Gardenista.

15 juni Met de bus naar de Floriade in Almere

Herhaalde oproep.

De afdeling Groei & Bloei Sneek is van plan om met een bus te gaan rijden voor haar leden op 15 juni. Zij zijn bereid om ook een stop in Emmeloord, (waarschijnlijk  bij vdValk) te maken om onze leden mee te nemen. Uiteraard tegen betaling, maar dat kan dan wellicht goedkoper dan met eigen vervoer en bovendien kunnen we dan groepskorting (minimaal2 euro) vragen. Een volgend voordeel is dat je geen parkeerkosten (10 euro) hoeft te betalen . Graag nu zo spoedig mogelijk aanmelden bij aanmelden@noordoostpolder.groei.nl in verband met busreservering etc.

Persoonlijke opmerking van de webmaster: Afgelopen woensdag geweest. Prachtig. Het overtrof mijn verwachtingen en dan te bedenken dat het half juni nog veel mooier zal zijn. Een aanrader.

18 augustus eendaagse tuinenreis Utrecht & Gelderland

De Vlinderhof
De tuin de vlinderhof in Vleuten. De Vlinderhof is een bijzondere tuin in de Binnenhof van Maximapark.
Bijzonder omdat hij ontworpen is door Piet Oudolf en bijzonder omdat het hier gaat om een bewonersinitiatief.
De tuin is niet alleen ontworpen in samenspraak met de bewoners, maar wordt ook door de bewoners beheerd.

Tuin Polhuis
Tweede tuin: Landschapstuin Tuin Polhuis in Ermelo.
Dit is een liefhebberstuin rondom een woonboerderij met op kleur gesorteerde borders gevuld met niet alledaagse vaste planten. In deze tuin een groot assortiment potten met een uitgebreide verzameling aan eenjarigen.

de Hessenhof
Als laatste kwekerij de Hessenhof in Ede.
Hans Kramer is als jonge twintiger begonnen met zijn kwekerij. De Hessenhof heeft een groot assortiment in planten waar een ieder naar hartenlust kan snuffelen en kopen.

We hopen dat we voor jullie als tuinliefhebbers een mooi programma hebben gemaakt.
Voor inlichtingen  en aanmelden:
Elly Kloosterboer-Blok
info(at)goldhoorngardens.nl

Ledenwerf actie!

Groei en Bloei bestaat in 2022 150 jaar, en dat willen wij laten merken.  Het hele jaar door zijn er landelijke acties en aanbiedingen.  Wijzelf gaan ook de ledenwerfactie in de Noordoostpolder beginnen. Wij willen graag polderwijd flyers verspreiden en daarvoor zoeken wij vrijwilligers.  Wilt u in uw buurt een flyer bij 100 (of meer) tuinbezitters door de bus  laten glijden? Geef u dan op bij info@noordoostpolder.groei.nl.  Bij voorbaat dank.

Laat uw vrienden, buren of familie de vele voordelen van Groei&Bloei ontdekken met een abonnement op het tijdschrift en het lidmaatschap van de vereniging.

Als lid van onze vereniging ontvangt u dan zelf een Intratuin cadeaukaart ter waarde van E15,00 te besteden bij Intratuin in Emmeloord . Het nieuwe lid dat u aanmeldt moet wel in de Noordoostpolder wonen om voor deze aanbieding in aanmerking te komen.

Agenda verderop 2022

• 16 mei G&B avond; bloemschikdemonstratie van Ben Clevers.
  • 19 tot 25 juni Nationale Tuinweek.  Veel tuinen zijn dan open!
  • 25 en 26 juni Open Tuin Dagen omgeving  Tollebeek. Meer info volgt in Polderbloei en Nieuwsbrief.
  • 30 juli Zaterdagmiddag, Doet Boersma geeft workshop Landschapschilderen in de buitenlucht.
  • 5 en 7 augustus Zeebodem Tuinconcerten. Meer info volgt in Polderbloei en Nieuwsbrief.
  • 18 augustus Eendaagse tuinenreis omgeving Utrecht en Gelderland,  Nu aanmelden.

Voor enkele van bovenstaande activiteiten kunt u zich nu al aanmelden. Zie daarvoor ook onze Polderbloei Voorjaar 2022.
Volg ons ook op Facebook: Groei&BloeiNoordoostpolder