Groei en Bloei Inspiratie avond Pluktuin op 13 mei

Espelerweg 11-1, Emmeloord
  • Maandag 13 mei 2024
  • Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur
  • Gratis voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas. Niet leden € 5.00

Op maandag 13 mei zal Marieke Nolsen ons uitleggen, en door middel van beelden meenemen hoe je een decoratieve pluktuin geïnspireerd op Engeland kunt maken van je eigen tuin. Inloop vanaf 19:30 uur en aanvang 20:00 uur in het restaurant van Intratuin in Emmeloord. Dus heb je een pluktuin, of wil je misschien een soort van pluktuintje aanleggen, of vind je het gewoon heerlijk om een hele avond in een soort van FLOWERHEAVEN te bivakkeren dan is het enorm leuk om je op deze avond te ontmoeten in de hoop je te inspireren.
Sinds 2016 heeft zij haar eigen  tuin vergroot met een decoratieve pluktuin geïnspireerd op Engeland.
Een pluktuin voor haar zelf met heel veel Dahlia’s en 1-jarigen in de kleuren rood/zalm/oranje/roze. Elk jaar gaat zij  naar Engeland om tuinen te bezoeken en daar zie je regelmatig dat Dahlia’s en 1-jarigen ondersteund worden door snoeihout. Met dit hout maken ze de meest mooie constructies. Dit heeft zij op haar eigen wijze ook in haar Pluktuin toegepast. Zij heeft van deze pluktuin een soort boeket gemaakt, waar je doorheen kunt wandelen.
Tijdens deze avond vertelt zij hoe ze deze pluktuin aangelegd heeft, zij verteld over constructies die ze maakt, welke Dahlia’s en 1-jarigen ze gebruikt, hoe ze met de beplanting speelt, etc. etc. Haar verhaal begeleid ze met hele mooie beelden.

Enne…. We hebben voor 21 Augustus een bezoek aan de tuin van Marieke afgesproken. Meer info volgt nog.

Training: een levende tuin maak je zelf!

1 Juni 2024

Onder bovenstaande naam nodigt IVN Flevoland  ons uit om een korte training te volgen in de Belgische Barak, u weet wel, het gebouwtje bij het Voedselbos, Sportlaan, Emmeloord.  Zij melden het volgende:

Wil jij ook een tuin die een feestje is voor mens en dier? Doe dan van 10 tot 12 uur op zaterdag 1 juni mee aan de training: Een levende tuin maak je zelf.

Tijdens deze training krijg je inspiratie, tips en voorbeelden om je tuin groen en gezellig te maken. Voor jezelf, maar ook voor vogels, insecten en andere dieren. Kortom: een echte levende tuin! Onder leiding van de docent ga je aan de slag met het inrichten van een groene voorbeeldtuin. En je krijgt handvatten om de eerste stap in je eigen tuin te zetten.
Een levende tuin is gezond! Het kijken naar groen alleen al maakt je rustiger, slimmer en creatiever.
Bomen, struiken en planten in de tuin zorgen voor verkoeling tijdens hittegolven.
Minder tegels in jouw tuin draagt bij aan droge voeten. Bij heftige regenbuien zakt het water snel de grond in.
Een levende tuin is goed voor de natuur. Ook kleine stukjes groen gevenvoedsel en beschutting aan dieren
Aanmelden kan tot en met 26 mei.
Aanmelden via IVN  Training: Een levende tuin maak je zelf! (Emmeloord) - Flevoland (ivn.nl)