Een tuin voor het nieuwe klimaat

Deze nieuwsbrief staat weer vol met kansen voor gezellige bijeenkomsten met uw Groei en Bloei. Om te beginnen met onze extra gevulde avond op 14 november!

Nieuwe inspiratie van Margareth Hop

• Restaurant Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, 8303 HW Emmeloord.
  • Maandag 14 november 2022
  • Inloop vanaf 18:30 uur voor het deel “private shopping” bij Intratuin. Zie hieronder.
  • Aanvang presentatie 20:00 uur
  • Gratis voor leden van Groei&Bloei op vertoon van ledenpas.
    Niet-leden betalen € 5,00

Zijn er geen hittegolven en record droogte, dan zijn er wel plensbuien: Nederlandse zomers worden extremer.
Hoe bereid je een tuin voor op dit nieuwe klimaat?
Het liefst met planten die zichzelf kunnen redden, maar wat zijn soorten die bestand zijn tegen langdurige droogte en hitte? Welke planten kunnen tegen tijdelijk onder water staan?
Gelukkig blijken veel bekende tuinplanten echte klimaatkanjers te zijn. Met de goede plantenkeus en met simpele tips voor het inrichten van de tuin is overlast te verminderen en werk te besparen.
Beplantingsdeskundige Margareth Hop vertelt met veel voorbeelden over hoe dat eruit kan zien: een aantrekkelijke tuin, voorbereid op het nieuwe klimaat.

Private Shopping speciaal voor Groei&Bloei bij Intratuin Emmeloord

• Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, 8303 HW Emmeloord.
  • Maandag 14 november 2022
  • Inloop vanaf 18:30 uur voor het deel “private shopping” bij Intratuin.
  • Aanvang presentatie van Margareth Hop :  20:00 uur
  • Gratis voor leden van Groei&Bloei op vertoon van ledenpas.
    Niet-leden € 5,00

Intratuin is speciaal voor Groei en Bloei leden deze avond vanaf 18:30 uur open. U kunt na aanmelding voor de lezing dmv uw ledenpas   (of betaling van € 5,00 voor niet leden)  naar binnen en de hele Intratuin voor uzelf hebben. Zo kunt u in alle rust anderhalf uur “private shoppen” totdat de lezing van Margareth Hop begint.
Intratuin is dan al in Kerstsfeer en zowel op de kerstproducten als ook op het hele assortiment van Intratuin krijgt u 20 % korting .
Voor niet-leden de gelegenheid om lid te worden en direct van het voordeel van de avond te profiteren.

Bloemschikdemonstratie met Kerst

Bloemschikdemonstratie met Kerst door Alies Woestenenk

• Maandag 12 december 2022
  • Restaurant Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, 8303 HW Emmeloord

Op onze gezellige jaarlijkse Kerstavond houden we weer de gebruikelijke bloemschikdemonstratie, dit keer door Alies Woestenenk.
Maar ook onze eigen bloemschiksters laten weer zien wat ze geleerd hebben en in de praktijk kunnen brengen.
Zoals u van ons gewend bent, zorgen we voor extra gezelligheid met een hapje en een drankje.
En u kunt de opbouw van de stukken van dichtbij meemaken.
Er zullen loten verkocht worden waarop alle bloemstukken aan het eind van de avond worden verloot.

Alies Woestenenk
De passie en liefde voor bloemen is in haar werk terug te vinden. Bloemen spelen een belangrijke rol in haar leven. Het geeft  haar een gevoel van geluk, graag wil ze dit geluksmoment met jullie delen.
Van kinds af aan spelen bloemen een rol in haar leven. Eerst op spelende wijze en later op de Middelbare tuinbouwschool, Dutch Flower Master opleiding, Meesterbinder opleiding en de Aeres Hogeschool te Wageningen.
Op werkgebied zijn vele ervaringen opgedaan in binnen en buitenland van freelance bloemenarrangeur tot docent bloemsierkunst.
Zij heeft een website genaamd  www.bloemetjegeluk.nl
De grootste inspiratiebron is hierbij de puurheid en schoonheid van de natuur.

Buitenlandreis in 2023

7-daagse buitenlandreis in 2023 gaat naar Ierland.

Van 14 tot 20 juni 2023
Onze reiscommissie, bestaande uit Elly Kloosterboer en Piet Boersma, heeft een enquête gehouden onder tuinliefhebbers die de laatste jaren mee zijn geweest op de meerdaagse reizen. Onderzocht werd of er belangstelling was voor korte of langere reizen naar Engeland of  Ierland.
De reactie was heel positief voor een 7-daagse reis naar Ierland. Piet heeft in maart een lezing hierover gegeven op een van onze inspiratie avonden. We hebben ondertussen al veel aanmeldingen  binnen.
De reis duurt 7 dagen en kost ongeveer € 1225,--. Hier zitten de entrees bij in.
We vliegen dan  op Cork en eindigen in Dublin. We zien dan het fraaie landschap en bezoeken de mooiste tuinen van het land.
Ook belangstelling?  En meer weten?
Graag op korte termijn bericht naar Elly Kloosterboer-Blok.
Email info@goldhoorngardens.nl of bel 06 224 136 27

Slecht leesbaar? 2x kantelen

Op de smartphone kan het zijn dat de letters erg klein zijn.
Kantel dan de telefoon van portret naar landschap.
De letters worden groter.
Kantel weer naar portret en de letters blijven groot.