De eetbare siertuin door Joke Schotalbers

Aanstaande dinsdag 31 oktober organiseert Groei&Bloei weer een thema avond, dit keer over de eetbare siertuin en voedselborder. Het belooft weer een interessante avond te worden met een presentatie van Joke Schotalbers.

• Dinsdag 31 oktober 2023
  • Restaurant Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, Emmeloord
  • Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur
  • Gratis voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas. Niet leden € 5.00

Eetbare siertuin - Voedselborder

Joke heeft een fascinatie voor bloemen en planten, die niet alleen mooi zijn, maar waar je ook van kunt genieten op je bord. Ze hoopt jullie te inspireren en te laten zien wat er - ook in jouw tuin! - mogelijk is. Zodat ook jij kunt tuinieren en genieten, dromend van de oogst. En vervolgens: plukken en proeven, gebruiken, eten of bewaren voor later. Maar vooral: genieten. Van die kleine dingen die het leven mooi maken.

Tijdens de presentatie zal ze ook een paar dingen laten proeven - afhankelijk van wat er op dat moment in de tuin voorhanden is.

Workshop: Fermenteren kun je leren!

• Zaterdag 18 november 2023
  • Locatie is bij Agnes Muijsers / Het zwaluwhuis, Zwijnsweg 31, 8307 PS, Ens.
  • Start 14:00 uur. Het duurt tot ongeveer 16:00 uur. Koffie/thee verkrijgbaar.
  • De kosten voor deze bijeenkomst zijn € 25 per persoon voor G&B leden en €30 voor niet leden.
  • Maximaal 15 personen. Opgeven verplicht!

Op zaterdagmiddag 18 november gaan we fermenteren. De eeuwen oude techniek van fermenteren wordt uitgelegd en we gaan meteen ook aan de slag. Voor de ingrediënten en een weckpot per deelnemer wordt gezorgd. Evenals de messen en snijplanken. Voor koffie / thee en iets lekkers wordt gezorgd. En iets te drinken en uiteraard gaan we proeven!

In verband met de locatie en de juiste aandacht kunnen 15 personen tegelijk aan de slag.
U moet zich daarvoor opgeven telefonisch 06 510 429 71 of per email agnesmuijsers@gmail.com.
Als het aantal van 15 is bereikt komt u op de wachtlijst.
Wij zoeken dan voor de volgende groep naar een geschikte datum.

Hortensia planten kopen?

Dineke en Adrie Leijten stoppen met de verkoop van Hortensia bloemen. Zij hebben nog veel planten staan die nu te koop zijn voor €15 per stuk.
U kunt ze telefonisch reserveren op mobiel nummer 06 125 366 16. U kunt dan ook meteen afspreken wanneer ze gehaald kunnen worden.

Hun nieuwe emailadres is adriehermanleijten@gmail.com