15 oktober Stekken en plantjes ruilen

De bedoeling van de ruilbeurs is dat je plantjes en zaden komt brengen en halen. Alles is welkom, van tuinplant, vijverplant, kamerplanten, zaailing voor groenten, kuipplanten, noem maar op. De planten kun je tussen 10.00 en 10.15 uur uitstallen, graag voorzien van een kaartje met daarop de naam, kleur en hoogte van de plant. Daarvoor krijg je een lootje. Na een kopje koffie/ thee met iets lekkers gaat het ruilen van start. Om 10.30 uur kun je bij inlevering van het lootje één van de planten die op de tafels staan uitzoeken. Vanaf 11.00 uur mag iedereen dus ook zonder lootje. planten die over zijn uitzoeken en ruilen. Wees op tijd, want: OP = OP!

• Lancaster Garden, Lindeweg 6, 8305 AM Emmeloord
  • Zaterdag 15 oktober 2022
  • 10.00 tot 12.00 uur

Lies Geurts 25 jaar actief in OTC

Lies Geurts 25 jaar actief in Open Tuinen Commissie Noordoostpolder
Tja, wie kent Lies niet en andersom. Lies is de Open Tuinen Commissie. Iedereen kent haar, en Lies kent iedereen. Dat heb je als je al zo’n tijd in deze commissie zit. Vijfentwintig jaar, wat gaat de tijd snel. Lies zelf vindt dat ze maar uit de commissie moet, al zo’n tijd, je kunt het stokje maar beter doorgeven! Wij, het bestuur en de andere OTC’ers hebben haar er gelukkig van kunnen overtuigen dat maar niet te doen.
Lies, ons boegbeeld van de OTC, altijd opgeruimd, spontaan, geïnteresseerd in mens en tuin, kent heel veel planten, heeft haar eigen tuinontwerp gemaakt. Wat zouden wij zijn zonder haar!
Haar relativeringsvermogen, de rust die ze brengt in de wekelijkse hectiek rondom het organiseren van het Open Tuinen Weekend rondom de dorpen in de Noordoostpolder.
Dat zijn waardevolle dingen die onze commissie nodig heeft. Zelf wil ze absoluut niet dat er aandacht besteed wordt aan haar jubileum. In de schijnwerper staan is niets voor haar. We vinden dat een mooie oorkonde en zilveren speld volledig op haar plaats is en konden haar daarom ook op de Groei & Bloei avond van 26 september hiermee verrassen. Vanuit het hoofdbestuur in Zoetermeer kwam mevrouw Simons haar deze opspelden.
Lies van harte. We hebben er nog een paar foto’s van.

Ledenwerfactie oktober

Diverse personen zijn aangeschreven om ons te helpen de ledenwerfactie tot een succes te maken. Wij willen graag een flyer verspreiden over alle wijken en dorpen in de polder.
Als u hieraan ook mee wilt doen kunt u zich opgeven bij Wim Feddes, wfeddes@hotmail.com
U krijgt dan 30 tot 50 flyers om in uw buurt uit te delen. Overlapping zullen we proberen te voorkomen door te vragen waar u wilt flyeren en daar rekening mee te houden.
Enkele mensen hebben al gereageerd maar we kunnen er echt wel meer gebruiken.
Denk ook aan de actie dat als mensen uit de NOP zich via u opgeven, u zelf een Intratuin cadeaubon twv 15 euro krijgt.

Alles wat bloeit

Leuke site bezoeken?
Ga mee op pad met plantenkenner Rogier van Vugt
Kijk op alleswatbloeit.nl  .
Je komt er ook Wies Voesten uit de NOP  tegen.

Om te noteren

• 15 oktober       planten en stekkenruil ochtend