Bloemschikken

Altijd al willen leren bloemschikken?
Wat is er leuker dan een avond in de maand creatief bezig te zijn, de basisbeginselen van het bloemschikken te leren, veel inspiratie op te doen en met een mooi werkstuk naar huis te gaan?
In september 2022 start Groei & Bloei NOP (bij voldoende belangstelling) weer een beginnersgroep bloemschikken op. Je krijgt 8 lessen waarbij de verschillende basistechnieken aan bod komen. Aan de hand van opdrachten en voorbeelden breng je zelf de materialen mee en ga je onder vakkundige leiding aan de slag.
De lessen zijn op woensdagavond in het Vrouwen Centrum in Emmeloord. (naast Mercatus) en starten om 19.30 uur. De kosten bedragen voor leden van Groei & Bloei € 55,-- en voor niet-leden      € 80,--
Belangstelling? Geef je dan snel op via:  aanmelden@noordoostpolder.groei.nl

Tuin ontwerpen, lezing door Harry Pierik

Groei& Bloei avond  26 september 2022

Vormgeving in groen, een artistieke uitdaging.
Lezing met uiteenlopende voorbeelden van door Harry Pierik ontworpen tuinen, variërend van de tuin achter een rijtjeshuis, geveltuinen in de openbare ruimte tot boerderijtuin, begraafplaats, rotonde maar ook over de totstandkoming van de vaste tuinen voor Gardenista op Den Alerdinck.
Deze tuinen vallen op door hun bijzondere vormgeving en hun natuurlijke uitstraling met een grote diversiteit aan soorten. Elke tuin is een rijk gedetailleerde eenheid.
Ze zijn het hele jaar door verrassend en spannend, maar ook  rustgevend en harmonieus.
Deze tuinen zijn zowel een levend schilderij als praktisch, met zithoek, zandbak of schommels.
Tuinen die het landschap binnenlaten of juist lelijke voorwerpen aan het oog onttrekken.
Onderhoudsvriendelijke tuinen waar je geen seizoen op uitgekeken raakt.

De tuinen van Harry Pierik vallen op door hun bijzondere en unieke vormgeving – zorgvuldig uitgekiende composities in groen -  met een grote diversiteit aan plantensoorten.
Deze tuinen zijn het hele jaar door verrassend en spannend, maar tegelijkertijd  rustgevend en harmonieus.
Meer informatie en voorbeelden?
www.tuinharrypierik.nl

Adres: Restaurant Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, 8303 HW Emmeloord
Maandag 26 september 2022
Inloop vanaf 19:30 uur, aanvang 20:00 uur
Gratis voor leden van Groei&Bloei op vertoon van ledenpas. Niet-leden € 5,00.

Stekken en plantjes ruil

15 oktober Stekken en plantjes ruil
Wij willen iets nieuws ( of eigenlijk ouds) uitproberen.  Een hele tijd geleden hebben we wel eens een plantjesruildag gehouden en dat willen we nieuw  leven inblazen. Veel mensen vinden het leuk om zelf plantjes en stekken van struiken op te kweken.
Van veel  struiken en planten kun je stekjes  halen en opkweken. En , bij succes,  is het heel leuk om die gedeeltelijk  weer te ruilen met anderen.  Kijk ook op internet en zoek op “planten stekken”.
Ga nu aan de slag, het kan nog. Veel succes!
Op zaterdag15 oktober van 10 tot 12 kunt u terecht bij de Lancaster Garden van Ank en Harri Nienhuis. Het adres is Lindeweg 6 te Emmeloord. U kunt hier uw resultaatplantjes (graag met steker waarop de naam van de plant) uitstallen.  Iedereen krijgt een lot om een plant uit te kiezen, daarna gaat de ruil- en verkoop ( 0,5 Euro per plant)  van start.  Wij zorgen voor een kop koffie. Het wordt vast een leuke  bijeenkomst.
Begin nu aan uw collectie , voor uzelf en voor om te ruilen! Doen!

Verdere agenda 2022

Om te noteren: