bekijk online

Bijgesteld programma

In verband met aanhoudende maatregelen tegen het Coronavirus moeten wij ook ons programma telkens bijstellen. Wij proberen actueel te blijven en zullen steeds een en ander iets aanpassen naar de op dat moment geldende mogelijkheden. Wij vragen om uw begrip.

De workshop snoeien van 20 februari gaat helaas niet door.
Met de hovenier Erwin Vroegop is afgesproken dat wij op een later tijdstip dit alsnog gaan plannen.
Zodra we iets meer weten stellen wij u op de hoogte.

Algemene Leden Vergadering en lezing over schaduwplanten van 15 maart gaat helaas ook niet door.
Wij zullen de verslagen van verantwoording  als bijlage bij de Zomereditie van Polderbloei voegen.
Graag daarop uw reactie zodat wij dit bij de eerstvolgende samenkomst als agendastuk kunnen behandelen.

Met Cor van Gelderen van kwekerij Esveld hebben we afgesproken dat de lezing naar ergens eind 2021 wordt verschoven.
Hij vind dit ook erg jammer, mede omdat hij ook graag zijn boek Hypernatuur wil promoten.
Bij de uitgever en alle boekhandels kun je dit boek bestellen. Zie Uitgeverij Bornmeer
In dit nieuwe boek vertelt Cor van Gelderen, met behulp van prachtige foto’s van Wouter van der Tol, hoe je planten kunt toepassen en laten floreren door rekening te houden met de omstandigheden waarin ze van nature groeien.
Bruikbare adviezen en uitgebreide lijsten van favoriete planten maken het ook een heel praktisch boek.

Bloemschikken

De docenten Co en Hannie zullen dit voorjaar de cursisten vier(!) keer een mail sturen met stuklijst en instructiefilmpje om een mooi bloemstuk te maken.
De cursisten worden verzocht om een mooie foto van hun werk te maken.
Wij gaan daarna ook dit filmpje en de foto’s op de website zetten zodat u dit ook thuis kunt namaken.
In ieder geval ter inspiratie!
Kijk op de website onder Activiteiten-Cursussen en workshops-Bloemschikken

Tegel eruit, Plant erin

Landelijk doet Intratuin dit jaar niet mee, maar de lokale Intratuin aan de Espelerweg is gaarne bereid om ook dit jaar weer mee te doen. Hulde!
De datum is afhankelijk van wanneer ze weer open mogen.
Hou de volgende nieuwsbrief en de website maand in de gaten.

Open Tuinen Dagen 2021

De eigenaren van de tuinen die dit jaar rondom Nagele bezocht kunnen worden hebben er nog steeds zin in en willen graag showen.
Onze OTD commissie is in gesprek met de tuineigenaren om te kunnen vaststellen hoe en wanneer dit kan doorgaan.
Zij (en wij) zouden het fantastisch vinden dat dit wel door kan gaan. Wij komen hier op terug.

Helleborusdagen in de Stekkentuin

De Stekkentuin in Espel is een bijzondere boerderijtuin waar bladkleur, -vorm en -structuur een belangrijke rol spelen: door gebruik te maken van rood-, grijs- en bontbladige planten, heesters en bomen is hier een tuin gecreëerd, die vanaf het vroege voorjaar tot in de herfst blijft boeien, ook zonder bloei.
Kijk op www.destekkentuin.nl  en vind de bezoektijden. 5, 6 en 7 maart zijn de helleborusdagen.
Wies Voesten heet u van harte welkom. Op haar website staan ook openingstijden van collega-tuinen.

Polderbloei voorjaar 2021

De uitgave voor dit voorjaar zal omstreeks 6 maart bij de leden  in de bus vallen. Wij hebben weer getracht om zo actueel mogelijk nieuws en wetenswaardigheden uit te wisselen.