Wat staat daar voor een boom?

Aanstaande maandag 9 maart :  Wat staat daar voor een boom?

Locatie:               Aeres school,  Balkan 16 , Emmeloord
Datum:                9 maart 2020

Zaal open:          19:30 uur, aanvang 20:00 uur
Entree:                Leden gratis,   Gasten  € 5,- .

Groei&Bloei Noordoostpolder organiseert een zeer interessante avond over het nieuwe kijken naar en herkennen van bomen.

Met deze lezing probeert Johan Mullenders ons op een nieuwe manier naar bomen te laten kijken. De spreker werkt al meer dan 25 jaar in het bomenpark van De Nieuwe Ooster in Amsterdam, waar hij beroepsmatig verantwoordelijk is voor een goed, veilig en gezond bomenbestand. Van aanplant tot rooien, van snoeien tot bewonderen, elke boom op het 33 hectare grote gedenkpark is hem vertrouwd.

De Nieuwe Ooster is een begraafplaats in Amsterdam. Johan Mullenders brengt zijn grote liefde voor de bomen over vanuit de praktijk, met oog voor detail en met een mooie Amsterdamse tongval.

Bomen; ze zijn overal om ons heen. In straten, parken, bossen en achtertuintjes. Maar wat is nu eigenlijk een boom, hoe leven ze, wat heeft een boom nodig om gezond oud te worden? Hoe kijk je naar bomen om ze van elkaar te leren onderscheiden? In een duo-presentatie krijgt u o.a. begrippen mee als één- en tweehuizig, één- en tweeslachtig, habitus, fotosynthese. Voor het herkennen van bomen kijken we naar bladvormen, bladranden, knopstanden. Met deze lezing probeert Johan u op een nieuwe manier naar bomen te laten kijken.

Algemene Ledenvergadering

Voorafgaand aan bovenstaande lezing zal het bestuur verantwoording aan u afleggen over het afgelopen jaar 2019. Het verslag zal worden uitgedeeld en ook het financiële deel zullen wij verklaren. De kascontrolecommissie zal verslag uitbrengen en wij zullen de plannen voor het jaar 2020 aan u voorleggen. Dit alles zal waarschijnlijk kort afgehandeld kunnen worden zodat we snel over kunnen gaan naar de lezing van de heer Mullenders.

Tegel eruit en Plant erin

Locatie:               Intratuin, Espelerweg 11/1 , Emmeloord
Datum:                28 maart 2020

Tijden:                10:00 uur - 15:00 uur

Ook dit jaar zal Groei&Bloei Noordoostpolder in samenwerking met Intratuin de actie Tegel eruit en Plant erin ondersteunen zodat we meer groen en minder steen in de tuinen krijgen.  Lever op 28 maart tussen 10:00 en 15:00 uur een tegel van minimaal afmeting 30x30 in en u krijgt een grote plant gratis mee. G&B NOP staat er met een stand om u te informeren. U bent van harte welkom.