Verplaatst naar mei 2022!

De organisatie van Gardenista heeft besloten het groene festival te verplaatsen naar 25 t/m 29 mei  2022.

“Het is een enorme teleurstelling voor alle betrokkenen, exposanten en de deelnemers aan onze wedstrijden en de vele vrijwilligers die dit festival mogelijk maken” aldus Wilma Walenberg van het landelijk bestuur Groei & Bloei. “In 2022 bestaat KMTP/Groei & Bloei 150 jaar, dus we gaan er alles aan doen om Gardenista dan een extra feestelijke tint te geven”. De volgende editie van het groene festival Gardenista staat gepland voor 25 t/m 29 mei 2022.

KMTP/Groei & Bloei Gardenista is een initiatief van KMTP/Groei & Bloei. Deze vereniging met bijna 35.000 leden is de grootste tuinvereniging van Nederland en Vlaanderen. De 130 lokale afdelingen organiseren diverse groene activiteiten in de eigen regio’s. Het maandblad Groei & Bloei is het grootste tuintijdschrift van Nederland. In 2022 bestaat Groei & Bloei 150 jaar.

Meer informatie zie gardenista.nl

Toon jouw tuintrots bij Gardenista

Als tuinliefhebber heb je zo je favorieten; een bloem of plant die jouw vriend is. Een waar je echt trots op bent. Door de kleur, bloeiwijze of het prachtige blad. Of omdat deze plant een bijzonder verhaal heeft. Hoe leuk is het om deze te delen met andere tuinliefhebbers? Dat kan tijdens Gardenista.

Groenevenement Gardenista organiseert dit jaar, naast de kwekerscompetitie voor professionals ook een wedstrijd voor de hobbykweker. Dus haal een stukje van die fraaie plant (en dat mag elke plant zijn, van vaste plant, eenjarigen, grassen of houtachtigen) uit je tuin, zet ‘m in een pot en verzorg ‘m goed de komende maanden zodat-ie op z’n mooist is tijdens Gardenista!

Hoe werkt het?

Meedoen is makkelijk: je brengt jouw favoriete plant enkele dagen voor de start van Gardenista naar een verzamelpunt bij jou in de buurt. Wij zorgen ervoor dan hij met zorg wordt vervoerd naar het festivalterrein in Laag Zuthem. Daar krijgt hij een mooie plek tussen andere pareltjes van tuinliefhebbers, zodat de bezoekers ze kunnen bewonderen.

En deze bezoekers gaan ze ook beoordelen. Wie weet valt jouw plant wel zo goed in de smaak dat die de gouden Gardenista trofee gaat winnen!

Heb je nog vragen? Mail dan naar kwekers(at)gardenista.nl

Inspireer anderen met jouw 'minituin'

Tuinliefhebbers kunnen dit jaar meedoen aan nog een wedstrijd: de 'postzegeltuinen competitie'. Inspireer anderen op het festival met jouw creatieve ideeën voor een aantrekkelijke tuin op klein formaat. En laat zien dat een tuin niet moeilijk of duur hoeft te zijn

Hoe werkt het?

Je richt op het festivalterrein je tuin in op een stukje grond van 2,5 x 2,5 m. Helemaal naar je eigen idee; bijvoorbeeld lekker groen, met gebruik van gerecyclede materialen of bijzondere objecten. En als je het samen met andere leden van je afdeling doet is het een leuk creatief uitje!. Niets is te gek! Je kunt het tuintje de week voordat Gardenista begint aanleggen en ook hier valt natuurlijk de meest fraaie of creatieve tuin in de prijzen!

Heb je nog vragen? Mail dan naartuinen(at)gardenista.nl

Kijk hier voor meer informatie: https://gardenista.nl/deelnemen/competities

Ga je met ons deze uitdaging aan?

Harry Pierik

Tuinontwerper Harry Pierik is al enige tijd druk bezig met het aanleggen van borders op Historische Buitenplaats Den Alerdinck, waar ons groenfestival Gardenista van 25 t/m 29 mei 2022 zal plaatsvinden.
Via onderstaande links kun je zien hoe het werk vordert.
Voorbereiding borders door Harry Pierik Deel 1
Voorbereiding borders door Harry Pierik Deel 2