Marieke Nolsen

8303 HW Emmeloord
  • Maandag 13 mei 2024
  • Inloop vanaf 19.30 uur, start om 20.00 uur
  • Entree voor leden € 0 (ledenpas)
    voor niet leden € 5

De website: marieke nolsen

Onze op Engeland geïnspireerde pluktuin

Sinds 2016 hebben wij onze tuin vergroot met een decoratieve pluktuin geïnspireerd op Engeland.
Een pluktuin voor ons zelf met heel veel Dahlia’s en 1-jarigen in de kleuren rood/zalm/oranje/roze. Elk jaar gaan wij naar Engeland om tuinen te bezoeken en daar zie je regelmatig dat Dahlia’s en 1-jarigen ondersteund worden door snoeihout. Met dit hout maken ze de meest mooie constructies. Dit heb ik op mijn eigen wijze ook in onze Pluktuin toegepast. Ik heb van deze pluktuin een soort boeket gemaakt, waar je doorheen kunt wandelen.
Tijdens deze avond vertel ik hoe ik deze tuin aangelegd heb, ik vertel over constructies die ik maak, welke Dahlia’s en 1-jarigen ik gebruik, hoe ik met de beplanting speel etc. etc. Mijn verhaal begeleid ik met hele mooie beelden.
Dus heb je een pluktuin, of wil je misschien een soort van pluktuintje aanleggen, of vind je het gewoon heerlijk om een hele avond in een soort van FLOWERHEAVEN te bivakkeren dan vind ik het enorm leuk om je op deze avond te ontmoeten in de hoop je te inspireren.
Misschien nog aardig om te vertellen dat ik samen met Modeste Herwig een boek heb uitgegeven: Marieke’s Pluktuin, dit boek is in elke boekenwinkel te verkrijgen of te bestellen.
Zeg, graag tot dan.