Groei & Bloei inspiratieavond 12 december 2022

• Inloop van 19.00 uur, aanvang 19.30 uur
  • Voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas € 3,00
    Voor niet leden € 7,50

Evenals in de jaren van voor corona staat de december avond in het teken van kerst.
Voor de pauze kun je kijken naar en bloemschikdemo van Alies Woestenenk en daarna zullen we een aantal cursisten van onze eigen bloemschiklessen aan het werk zien.
Aan het eind van de avond worden alle bloemstukken verloot worden. De lootjes hiervoor zijn op de avond zelf te koop.
Houd u er rekening mee dat i.v.m. de energiecrisis het ’s avonds in het restaurant bij Intratuin niet al te warm is. Dus warme kleren en wij zorgen voor dekentjes.

Passie en liefde voor bloemen

Mijn naam is Alies Woestenenk en ik woon samen met mijn man en 3 kinderen in het prachtige Stokkum, plaatsje gelegen bij Markelo in Overijssel. We wonen hier buitenaf en daar heb ik mijn eigen bedrijf Bloemetje Geluk (www.bloemetjegeluk.nl).
Van kinds af aan spelen bloemen een belangrijke rol in mijn leven. Eerst op spelende wijze en later op de Middelbare tuinbouwschool, Dutch Flower Master opleiding, Meesterbinder opleiding en Aeres Hogeschool te Wageningen. Op werkgebied heb ik veel ervaringen opgedaan in binnen- en buitenland van freelance bloemenarrangeur tot docent bloemsierkunst.
Op dit moment ben ik docent bloem aan de Aeres VMBO te Velp.

Daarnaast hebben we thuis een pluktuin waarin we in het voorjaar prachtige bedden hebben met ruim 12.000 verschillende soorten en kleuren tulpen. Deze tulpen kunnen in het voorjaar geplukt worden. Na deze tulpen worden de bedden ingezaaid met prachtige zomerbloemen om de pluktuin vervolgens te openen in augustus, september en oktober zodat mensen hun eigen prachtige boeket kunnen plukken.
Daarnaast geef ik seizoensgebonden workshops die vanuit mijn atelier worden gegeven, denk hierbij aan: Paasworkshop, pluktuinboeket binden, najaarsworkshops, Kerstworkshop, etc.
Tijdens de kerstdemo zal ik u verschillende technieken en kerstarrangementen laten zien. Ik hoop u hiermee te inspireren om zelf aan de slag te gaan voor kerst, of om gewoon te genieten van een gezellige avond.