Bloemschikken

• Maandag 22 mei 2023
  • Restaurant Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, 8303 HW Emmeloord
  • Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur
  • Gratis voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas. Niet leden € 5,00

Bloemschikdemonstratie door Gerdien Nijboer

Wat een eer dat ik bij jullie een demonstratie mag verzorgen! Mijn naam is Gerdien Nijboer en ik noem mij zelf een floral designer. Of terwijl ik ontwerp en creëer met natuurlijke materialen. Waar de puurheid van het materiaal centraal staan.
Zelf ondergronden maken, dat doe ik het liefst! Maar een arrangement is pas klaar als daar de juiste bloemen aan toe gevoegd zijn, zo komt het letterlijk tot leven. Op deze avond krijg je dan ook diverse zelfgemaakte ondergronden te zien.
Ook neem ik je mee in ‘oude’ bloemschik technieken, maar dan op een eigentijdse wijze uitgevoerd.
In mijn arrangementen werk ik naast bloemen veel met planten(delen) en materiaal uit het bos. En mocht in nou vlak naast het bos wonen!
Ik woon met mijn vriend, 2 kinderen van 7 en 9, in Kuinre. Wij hebben hier een fijne plek met veel ruimte. Een grote loods waar heel veel bewaard wordt en ik heb hier een eigen werkplek, waar ik ook mijn workshops verzorg.
Ik heb z’n 25 jaar gewerkt in verschillende bloemenwinkels en als freelancer, ook heb ik meegedaan met wedstrijden.
Daarnaast ben gecertificeerd assessor voor wedstrijden en bloemexamens.
Sinds 2022 heb ik mijn baan als bloemist opgezegd om mij geheel te gaan richten op het geven van gastlessen op scholen en ben ik sinds september in dienst bij Zone.college bij de opleiding Green-design. Ons mooie vak overbrengen vind ik het mooiste dat er is. En dat ga ik deze avond ook met jullie delen!

Foto's van de inspiratieavond, gemaakt door Wies Voesten: