Is geweest

Heerlijke presentatie.
Heerlijk in de zin van mooi en heerlijk in de zin van lekker.

Dat sommmige sierplanten eetbaar zijn, wist ik wel. Maar zo veel!

Inspiratieavond met Joke Scholtalbers

• Restaurant Intratuin Emmeloord, Espelerweg 11-1, Emmeloord
  • Dinsdag 31 oktober 2023
  • Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur
  • Gratis voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas. Niet leden € 5.00

Van trendwatcher naar ontwerper van (eetbare) tuinen...

Tweeëntwintig jaar was Joke Scholtalbers trendwatcher.
En toen ging het roer om... Ze heeft er al die jaren veel plezier in gehad, om de tijdgeest te vangen. Om de puzzel te leggen van alles wat er in de wereld gebeurde en dat te vertalen naar kleuren, materialen en ontwerpen voor nieuwe producten. Maar de laatste tijd kwam ze daarbij steeds meer met haar gevoel in de knoop. In een  inspirerende presentatie vertelt ze waarom ze die keuze gemaakt heeft, maar ook, wat ze daarna is gaan doen.

Ze werkt nu onder de naam Studioscholtalbers als ontwerper voor zowel bedrijven als particulieren. Daarbij heeft ze de neiging om af en toe “op de barricaden’ te springen en te laten zien wat er mogelijk is met saaie plantsoenen of industrieterreinen. Alleen daar is al een wereld te winnen qua genieten & biodiversiteit!

Eetbare siertuin - Voedselborder

Daarnaast heeft Joke een fascinatie voor bloemen en planten, die niet alleen mooi zijn, maar waar je ook van kunt genieten op je bord. Ze hoopt jullie te inspireren en te laten zien wat er - ook in jouw tuin! - mogelijk is. Zodat ook jij kunt tuinieren en genieten, dromend van de oogst. En vervolgens: plukken en proeven, gebruiken, eten of bewaren voor later. Maar vooral: genieten. Van die kleine dingen die het leven mooi maken.

Tijdens de presentatie zal ze ook een paar dingen laten proeven - afhankelijk van wat er op dat moment in de tuin voorhanden is.