Is geweest

Emmeloord

Gratis op vertoon ledenkaart
€ 5 voor niet-leden

Alle geldende maatregelen van het RIVM i.v.m. het coronavirus zijn van toepassing. Blijf bij klachten thuis. Houd 1,5 meter afstand.

van vertrappen naar vertroetelen

De kranten staan vol over hoe slecht het gaat met de natuur en de biodiversiteit. Dus als je geen chemisch poeder of verdelgende spray meer wilt gebruiken om onkruid en plaagdieren te bestrijden; wat dan wel? Hoe tuinier je zonder gif?

Suze Peters schreef er een boek over: Het Plaagdierboek. Een leerzame en praktische gids met alle ‘lastige tuinbeestjes’ in de hoofdrol, zoals bladluizen, mieren, slakken, wespen, rupsen, mollen en ratten. Waarom zijn ze er en wat zeggen ze over je tuin? Door hun rol in de tuin beter te begrijpen, merk je hoe nuttig en functioneel deze plaagdieren eigenlijk zijn. Ze zijn allemaal onderdeel van het grote ‘tuinweb’.

Suze zal aan de hand van de bladluis uit de doeken doen hoe dit web werkt. En hoe je ermee aan de slag kunt in je eigen tuin. Na deze avond ga je anders naar plaagdieren kijken. Je leert ze kennen en begrijpen, zodat je meer tolerantie voor ze zult hebben. En ga je vanzelf minder vertrappen en meer vertroetelen.

Onkruidboek

Plaagdierboek is het vervolg op het succesvolle Onkruidboek waarvan al meer dan 13.000 exemplaren verkocht zijn. Suze beantwoordt het tweede deel van de lezing vragen die er zijn over plaagdieren.