Tuinen van Piet Oudolf

Espelerweg 11-1 Emmeloord
  • Maandag 5 februari 2024
  • Inloop vanaf 19.30 uur, start om 20.00 uur
  • Entree voor leden € 0 (ledenpas)
    voor niet leden € 5

Piet Boersma is tuinontwerper uit de Noordoostpolder/Emmeloord.
Hij heeft ruim 30 jaar ervaring met het ontwerpen van tuinen en het geven van advies over diverse tuinproblemen. Het werken met en het maken van combinaties van planten is zijn grote hobby. Interesse voor fotograferen is een liefhebberij van hem. Weliswaar begonnen met dia’s maar nu ook al enige jaren digitaal. Hij bezoekt en fotografeert tuinen in Nederland en daarbuiten. Vooral Engelse tuinen hebben zijn passie. Inmiddels heeft hij meer dan 350 tuinen bezocht en gefotografeerd. Dat fotograferen doet hij in 3D (driedimensionaal). Hij geeft lezingen over o.a. Nederlandse en Engelse tuinen.

Als achtergrond heeft hij de opleiding aan de Bosbouwschool en de Middelbare Tuinbouwschool. Tevens heeft hij 40 jaar werkervaring bij de Plantenziektenkundige Dienst, tegenwoordig de N.V.W.A. Veel tuinbezoeken over de gehele wereld en een 30-jarig lidmaatschap van de Nederlandse Dendrologische Vereniging geven een goede praktische basis.

Het kijken naar en het bezoeken van tuinen is belangrijk voor de creativiteit om ideeën op te doen voor het maken van beplantingsplannen.

Tijdens deze inspiratieavond toont hij zijn nieuwe serie over de tuinen van Piet Oudolf.
Piet Oudolf behoort tot The Dutch Wave, een stroming in de tuinarchitectuur waarbij natuurlijke plantengemeenschappen, kunst en de seizoenen de belangrijkste inspiratiebronnen vormen. Piet Oudolf oogstte eerder lof met zijn ontwerpen voor de Highline in New York City en het Millennium Park in Chicago. Hij ontving diverse prijzen en onderscheidingen voor zijn werk