Helaas

Na de persconferentie van vrijdag 12 november 2021 is besloten om deze avond niet door te laten gaan.

15 november 2021 Schaduwtuin

maandag 15 november 2021
19:30 uur zaal open
 Aeres landbouwschool
De Balkan 16
8303 GZ Emmeloord
 Gratis op vertoon ledenkaart
€ 5 voor niet-leden

Door Cor van Gelderen, Kweker, ontwerper, beplantingsadviseur bij Plantentuin Esveld.

In de schaduw van bomen, aan de noordkant van de schutting of van die te hoge schuur van de buren, daar wil het nooit zo goed groeien allemaal.

Planten blijven toch een beetje achter of erger nog, ze doen het helemaal niet. Dat is vaak toch een kwestie van de juiste plant op de juiste plaats zetten. Daar gaat het in de lezing de schaduwtuin over.

Welke vaste planten geven een kleurtje aan de tuin ook als er vrijwel geen zonnestraaltje komt, wat voor klimplanten kunnen goed in de schaduw groeien? Er zijn natuurlijk meer dan genoeg interessante en prachtige planten die van nature de zon liever mijden. Maar de ene schaduw is de andere niet, droge schaduw of een vochtige bosbodem, het is nogal een verschil. Cor van Gelderen praat u helemaal bij in ongeveer anderhalf uur.

Wedden dat u wat extra bomen gaat planten om voor meer schaduw te zorgen in de tuin?

Helaas