Excursie Boomkwekerij Piet Hanekamp

Kooiweg 2, 8371 TG Scheerwolde
  • Zaterdag 5 oktober 2024
  • Aanvang 10.00 uur
  • Gratis voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas. Niet leden € 5.00
  • Aanmelden verplicht via aanmelden(at)noordoostpolder.groei.nl

Al 55 jaar duurzaam kweken Boomkwekerij Piet Hanekamp is een familiebedrijf waar gewerkt wordt vanuit een milieuvriendelijk oogpunt. Dit beheerst het hele proces van het ontwikkelen en kweken van gezonde planten- en rozenrassen tot milieuvriendelijke teeltmethodes.
Duurzaamheid is niet alleen milieubewust omgaan met processen, maar betekent ook bewust omgaan met de mensen; dit zit diepgeworteld in de organisatie. Met relaties, medewerkers en klanten wordt langdurig samengewerkt.

Alles op één locatie
Om de kwaliteit te waarborgen is het hele proces in eigen beheer. Van het stekje tot de leverbare plant. De lat ligt erg hoog bij de keuze van het assortiment. Waar dit niet
voldoet wordt door middel van kruisen en selecteren gezocht naar verbeteringen.
Alles moet kloppen: assortiment, standplaats en grond. Boomkwekerij Piet Hanekamp adviseert en begeleidt in beplanting en grond, zodat de goede plant op de goede plek
terecht komt.