Groei & Bloei Inspiratiemiddag bij Tulipsgreen

Enserweg 28, 8307 PM Ens
  • Donderdagmiddag 19 september, van 14.00 uur tot ongeveer 16.30 uur
    Inloop vanaf 13.30 uur
  • Gratis voor leden van Groei & Bloei op vertoon van ledenpas.
    Niet-leden € 5,00.
  • Aanmelden verplicht via aanmelden(at)noordoostpolder.groei.nl

Donderdagmiddag 19 september zijn we welkom op het bedrijf van Peter Leijten en Jochem Stengs. Ze telen naast de gangbare ook biologische bloembollen.
Deze middag nemen ze ons mee in de teelt van de biologische bollen. Wat komt erbij kijken en wat zijn hun achterliggende gedachten. We krijgen een presentatie en we
gaan in gesprek met deze ondernemende neven.

Biologisch: wat betekent dat precies voor de tulpenbollen van Tulipsgreen?
Onze tulpenbollen worden biologisch geteeld. Dit betekent onder andere dat wij geen gebruikmaken van kunstmatige meststoffen en chemische bestrijdingsmiddelen
en dat wij onze tulpenbollen op biologisch gecertificeerde akkers telen. Omdat wij biologisch zijn, mogen we het Europese BIO-keurmerk voeren. De regels om in aanmerking te komen voor dit keurmerk zijn streng. Ons teelt- en verwerkingsproces wordt regelmatig en nauwlettend gecontroleerd door het onafhankelijke instituut ‘Skal Biocontrole’. Als je tulpenbollen van Tulipsgreen koopt, ben je zeker van een 100% biologisch product.