Webmaster

Mijn naam is Klaas Wilms en het bestuur  van Groei&Bloei Noordoostpolder heeft me gevraagd de website te onderhouden. Dat ze mij vroegen kwam dan weer doordat ik op de site op zoek was naar informatie over de Open Tuinen van afgelopen juni. Het was niet te vinden. Voor een website vind ik dat het ergste wat er is. Informatie die er wel is, maar die er niet staat. Mailtje naar de voorzitter, die vervolgens vraagt of ik de site dan wil onderhouden. En zo is het gekomen. Velen zullen deze gang van zaken wel herkennen.

Hierboven heb ik al aangegeven wat er op de website van Groei&Bloei Noordoostpolder moet staan. Alle activiteiten die gaan komen. Alle informatie over de vereniging. Daarnaast is het ook handig om iets uit het verleden terug te vinden. Aangevuld met nuttige of mooie informatie over planten en struiken. Verwijzingen naar andere tuingerelateerde websites. Dat alles zo overzichtelijk en mooi mogelijk.

Uitgebreid ingaan op hoe de site er nu uit ziet is niet erg zinvol, omdat in september een update komt die er voor zorgt dat de site er heel anders gaat uitzien. Daarom iets over mijzelf.

In mijn werkzame leven was ik natuurkundeleraar op het Emelwerda College. Dat is nu al weer 8 jaar geleden. In 1975 ben ik voor het eerst in contact gekomen met computers. Toen nog een heel groot ding, waarvoor een ruimte zo groot als een gymlokaal nodig was, waar altijd minstens vier operators bezig waren. Met veel lawaai van kettingprinters, draaiende magneetbanden en ponskaarten. Zelfs de simpelste smartphone van nu kan alles al veel vlugger. Een tijd lang ben ik toen helemaal bezeten geweest van het programmeren. Veel nuttige zaken, maar ook veel volstrekt nutteloos, al gaf het nutteloze ook veel plezier.

Tenslotte: Ik vind het leuk als ik van jullie hoor wat er goed is, maar vooral wat er nog verbeterd en aangevuld moet worden.  Kopij is meer dan welkom.

Contact opnemen via info(at)noordoostpolder.groei.nl of 06 142 862 65

Zomer 2019